الخميس، مايو 07، 2009

أم على - شوية خفة لزوم الكأبة

حوادث قتل السيدات على يد الشغالات (وهى زادت بشكل ملحوظ فى الاونة الاخيرة) جعلتنى أفكر فى شىء ليس فلسفى ولا عام ولانصح ولاأرشاد ولا فى الاسباب لا سمح الله - لا- لكنى فكرت هل ممكن فى يوم (أم على) تفكر تموتنى؟؟؟


أم على ديه من نفس عينة أم هند الى بيكتب عنها بلال فضل – ست شقيانة بس ديه جوزها مش ميت لا متجوز عليها وهى برضة راضية وصاينة العشرة وأولاده بتجرى عليهم –

أم على بتيجى تساعدنى مرة فى الاسبوع فى تنظيف المنزل مش علشان أنا من الطبقة الهاى كلاس ولاعلشان متقنزحة على شغل البيت لا لكن علشان حصلت لى حادثة من زمن طويل وأثرت على ظهرى (مع شوية كلكعة ) – هى بتروح لاخوات جوزى وبناتهم كمان لان أهم شىء فيها الامانة بغض النظر على أنها بتلبس نظارة كعب كوباية وكل مرة (بقالها عندى أكتر من سنة) تحط الحاجات مش فى مكانها ابدا حتى السجاجيد –

أنا بعد حادثة القتل الاخيرة جالى هاجس أن أم على تكون بتخطط لقتلى بعد ما قعدت فى البيت وقعدتلها وأخر مرة قلت لها من فضلك ما تبقيش تسيبى الغسيل فى الغسالة فأفتكرت أنها المرة ديه مشيت وما دعتليش زى كل مرة ربنا يوسع رزقك ويخلى لك أولادك وابتديت افكر ياترى ممكن تقتلنى أزاى هى بصراحة لو أدتنى بوكس واحد ممكن أتكوم فى ساعتها لانها ما شاء الله هضبة فقلت كويس موتة سهلة مش حتحتاج تذبحنى لانى بأترعب من منظر الدم – وكمان مش بحب موضوع الخنق ده لان مش معقول حتخنقنى بايديها علشان البصمات فحتدور على حبل غسيل والحمدلله معنديش يبقى الايشاربات بس الايشارب حيعلم فى رقبتى وده مش عاطفى خالص -

بس ليه أنا جالى الهاجس أنها حتموتنى أنا معنديش الماظ ولا مشغولات ذهبية ولا نحاس حتى وهى متأكدة من ده بس أنا قلت يمكن طمعت فى القرشين الى طلعولى بعد ما سبت الشغل الى أن شاء الله حيخلصوا فى غضون سنة (حلوة غضون ديه) ويمكن اقل لو مالقتش شغل تانى وبصراحة حركاتها بقت مريبة يعنى قلت لها وكانت المرة الاولى معلش ممكن تشترى لى شوية طلبات من السوق لحسن مش حأقدر أنزل فغابت يجى ساعة لدرجة أنى نزلت لفت عليها لتكون تاهت طلع بعد كده أن جوزها جه سكن فى حتة قريبة مننا – يعنى ممكن يكونوا بيخططوا سوى فحلفت توبة من ديه النوبة أنزلها تشترى لى حاجة من السوق (والله كانت أول وأخر مرة أن شاءالله) – وكمان لما قلت لها بلاش تلمعى المكتبة يا أم على أنا حابقى ألمعها بمعرفتى قالت لى ليه تلميعى مش عاجبك قلت لها لا بس أنا بحب كتبى أنا الى أوضبها بمعرفتى (وهى بتكركبها بطريقة مفزعة غير تكسير براويز الصور)بس راجعت نفسى مرارا لحسن تكون زعلت أنى حرمتها من القرأة وخاصة أن عندى يجى 200 كتاب أنجليزى و ضعفهم عربى –

وأنا بكتب الكلام ده رنتلى على التليفون معلش يا مدام مش حاقدر اجى بكرة لحس الجماعة مسافرين (أخوات جوزى رايحين عمرة) حأجى لك يوم السبت – أخخخ يعنى خطة للاستفراد بيا لان السبت أنا حأبقى هوم الون 4 – ألحق أقوم أخبى السكاكين والمقصات وأدوات القتل المتوفرة عندى بكثرة (أدوات هندسية المثلث الواحد ممكن يطير الرقبة\وعندى منشار وشاكوش\ومسامير لو حبت تعذبنى)
يا نهار اسود ده أنا عندى وحدة قتل متنقلة – الله بس لو جابت معها عدة القتل الخاصة بها حأعمل ايه – لو ماظهرتش يوم الاحد القادم ابقوا اقروا لى الفاتحة -

"قلمى"

هناك تعليقان (2):

  1. هههههههههههههههههه يا منى مش للدرجة دى
    هههههههههههههههه والله انتى عسل

    ردحذف
  2. هههههههههههههههههههه

    هههههههههههههههههههههههههههه

    أنا جيت :)

    لا بس ايه فلم الرعب ده ^^

    لا بعد الشر ياسكرر إن شاء الله أم علي مش هتقدر تستفرد بيكي ابداً علي جثتي

    بوست دمة شربات زيك

    ردحذف

(( مَا يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ))